طرح راه اندازی سیستم حمایت از دانشجو (SSS) در پی طرح درخواستهایی از سوی دانشجویان بینالمللی دانشگاه در خصوص مباحث اجتماعی، سلامت، آموزشی، مالی (شهریه، بورسیه، خوابگاه) و قانونی و مسائلی که در این زمینهها با آن مواجه هستند شکل گرفت. با توجه به اینکه عدم توجه به این مسائل، چالشهایی چون از دست دادن دانشجویان، کاهش متقاضیان بینالمللی با کیفیت و از دست دادن سهم بازار منطقه و جهان را در پی خواهد داشت، راهاندازی سیستم حمایت از دانشجو در دستور کار مدیریت توسعه امور بین الملل قرار دارد .
این سیستم وضعیت دانشجو از زمانی که متقاضی است تا ثبتنام، پرداخت مالی، تحصیل و فارغالتحصیلی را مدیریت میکند. چرخش کار در این سیستم با جمعآوری اطلاعات دانشجویان و متقاضیان و تحلیل مشکلات و دستهبندی آنها آغاز و با اطلاعرسانی به دانشجو، مراقبت از وی و حل مسأله و مشاهده و ارزیابی ادامه مییابد. خدمات موجود دراین سیستم شامل سرویسهای قبل از ورود به کشور، دانشجویی، مالی، آموزشی و پژوهشی است.
استفاده از این سیستم زمینهساز افزایش وفاداری مشتریان به برند دانشگاه، بالا رفتن سطح رضایتمندی دانشجویان، افزایش رؤیت پذیری برند دانشگاه در سطح بینالملل، پاسخگویی به نیازهای دانشجویان و افزایش کارایی و اثربخشی فعالیتها میباشد. این رویکرد زمینهساز تحول در نوع نگاه به بینالمللی سازی است. در این سیستم تلاش بر این است که نوع ارتباط با متقاضیان و دانشجویان را از شکل اداری به ارتباطی انسانی و سرمایهای تغییر دهیم.
با شکلگیری سیستم حمایت از دانشجو امیدواریم ضمن بهینهسازی کمی و کیفی نیروی انسانی، شاهد یکپارچهسازی واحدهای معاونت بینالملل دانشگاه باشیم.