• تاریخ انتشار : 1403/07/10 - 13:37
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 141
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

گردهمایی بزرگ دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در محکومیت ترور شهید سید حسن نصرالله برگزار شد

گردهمایی بزرگ دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و ترور شهید سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله و رهبر مقاومت لبنان با حضور دکتر سید رضا رئیس کرمی و دکتر محمدحسین آیتی، رئیس و معاون بین‌الملل دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در این گردهمایی که دوشنبه 9 مهر 1403 به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل در تالار ابن‌سینا برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمجید سید قریشی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر ماشاءالله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه، دکتر محمدحسین پورغریب، مدیر توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین‌الملل دانشگاه، دکتر امید امینیان و دکتر نفیسه صادقی، روسای دانشکده‌های پزشکی و داروسازی پردیس بین‌الملل، دکتر اکرم السادات سادات حسینی و دکتر سید مجتبی دقیقی، معاونان دانشجویی و فرهنگی و پژوهشی پردیس بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفتح غفاری، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن دهقان بنادکی، رابط نهاد رهبری در پردیس بین‌الملل و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاه نیز حضور داشتند.
این مراسم با قرائت قرآن کریم، توسط محمد بزیع، دانشجوی لبنانی و بیانیه رسمی حزب‌الله لبنان در خصوص شهادت شهید سید حسن نصرالله، توسط نور عواضه، دانشجوی لبنانی و مجری این برنامه آغاز شد.
سپس قره‌العین رضوی، دانشجوی هندی دانشگاه نیز پیام 7 مهرماه مقام معظم رهبری در خصوص تحولات اخیر لبنان را به زبان انگلیسی قرائت کرد.
در بخش بعدی این گردهمایی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن موسوی، استاد گروه معارف دانشگاه به سخنرانی پرداخت و توجه حاضران را به نکاتی مهم از زندگی مجاهد کبیر و پرچمدار مقاومت، شهید سید حسن نصرالله جلب کرد.
وی با اشاره به اینکه ایشان یکی از پیروان صدیق قرآن کریم، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و اهل‌بیت (ع) بود، اظهار داشت: راه شهید نصرالله، راه خدا و پیامبر (ص)، راه انسانیت و حقوق انسان‌ها بود و این وظیفه همه ما مسلمانان است که پیرو و وفادار به این مسیر و افکار و باورهای او باشیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی از دیگر ویژگی‌های شخصیتی دبیرکل حزب‌الله لبنان به موفقیت ایشان در جهاد اکبر (جهاد با نفس) و جهاد اصغر (جهاد با دشمن بیرونی) اشاره کرد و بیان داشت: انسان‌های بسیاری در راه انسانیت و دموکراسی گام بر می‌دارند اما افراد کمی هستند که با نفس خود مبارزه کنند. شهید نصرالله نمونه بارزی از زمره انسان‌هایی بود که با نفس خود جهاد کرد و به درجه اخلاص رسید.
وی همچنین این شهید بزرگوار را انسانی آگاه و شجاع توصیف کرد و افزود: تمام زندگی ایشان صرف اسلام، مسلمانان، قرآن کریم و پیامبر (ص) شد و او تمام توان خود را برای آزادسازی مناطق اشغالی، رستگاری و نجات جان انسان‌ها به کار بست چرا که اسلام به مردم یا منطقه خاصی تعلق ندارد و متعلق به تمام مردم جهان است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی با بیان اینکه مرزها و نژادها در اسلام جایگاهی ندارد، گفت: مشکل مردم لبنان، یمن، فلسطین، غزه و غیره مشکل همه مسلمانان در جهان است و ما همه یک خانواده هستیم و پدر این خانواده رسول اکرم (ص) است.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: تمرکز شهید نصرالله بر امت اسلامی بود و نه تنها به شیعه یا سنتی بلکه به رستگاری تمام انسان‌ها می‌اندیشید. مقاومت و جهاد شهید نصرالله برای نجات و رستگاری بشریت باید سرلوحه همه ما قرار گیرد.
وی پیروی از این مجاهد کبیر و راهش را زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر(عج) دانست و افزود: اخلاص، مقاومت و پیروی از ولایت‌فقیه شرایط را برای ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) و آزادسازی جهان از چنگال غاصبان فراهم خواهد کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی خاطرنشان کرد: در این مسیر باید هوشمندانه فکر و عمل کرده و تحت تأثیر دسیسه‌های سیاسی قرار نگیریم و نهایت تلاشمان را برای شکست دشمنان با اتحاد میان شیعه و سنی و حفظ این برادری به کار گیریم.
در ادامه، مراسم مداحی و سینه‌زنی توسط کربلایی مهدی دردشتیان، به دو زبان انگلیسی و عربی برگزار شد و حاضران با سر دادن شعارهایی ضمن محکوم کردن حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان، خواستار آزادی فلسطین و غزه شدند.
همچنین در طول این برنامه کلیپ‌هایی با موضوع شهادت شهید سید حسن نصرالله پخش شد و اسرا زینب رضوی و محمد فلاح، دانشجویان هندی و زهرا شاهین، دانشجوی لبنانی دانشگاه اشعاری را در وصف این شهید والامقام، همدردی با مردم فلسطین و آزادی و آزادی خواهی قرائت کردند که با استقبال دانشجویان و مسئولان حاضر روبرو شد.
گردهمایی بزرگ دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در محکومیت ترور دبیرکل حزب‌الله، با قرائت صلوات و فاتحه پایان یافت.
 
 
  • گروه خبری : اخبار معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 279538
مهناز وحیدی
نویسنده

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *